Cine esti Dragoste?

marți, 22 februarie 2011

Cum de a scrie o lucrare teologică

John M. Frame

Ceea ce urmează este metoda mea de cercetare teologică şi de scris. Există, desigur, multe altele, şi nu aş vrea sa impun metoda abordări mele  altcuiva. Totusi, trebuie sa incepem de undeva, cu un fel de model în cap, şi după câţiva ani de muncă în domeniu, eu încă mai cred că următorul plan are unele merit.


Fiecare hârtie teologica, chiar şi pe cele în întregime dedicată ideile autorului original, se va implica unele de cercetare. (Acesta este cazul chiar şi pentru lucrări şi alte prezentări care nu sunt scrise într-un stil academic tradiţional.) Cel puţin, aceasta va implica cercetarea exegetică inteligente şi interacţiunea cu texte biblice. În caz contrar, lucrarea teologică cu greu poate face vreo revendicare pentru scripturality, şi dacă nu este scriptural, este pur şi simplu lipsit de valoare.  În plus, ar trebui să existe, de obicei, unele interacţiuni cu alţi teologi ortodocşi de protecţie împotriva aberaţiilor individualiste. S-ar putea fi, de asemenea, interacţiunea cu nonorthodox teologie, stiinta seculare, politică, economie, filozofie, tendinţe culturale, şi ca, prin contrast, criticii, şi "punct de contact" (a se vedea capitolul 11, B, (3)).


În plus, fiecare lucrare trebuie să conţină ceva din  însuşi teologul. Este rareori suficient pur şi simplu pentru a spune cititorului ceea ce spune altcineva (o "hârtie expozitiv," cum o numesc eu). Nici, în documentele de nivelul de seminar, nu este adecvat pentru a scrie o serie de "standard", argumentele pe o problemă, argumentele care au fost utilizate in timp şi de timp, din nou. Eu descriu lucrările de acest fel ca "linii de partid." Liniilor de partid sunt adesea folositoare, este bine să aveţi la îndemână argumentele standard pentru botezul copiilor, de exemplu. M-am folosi acest tip de argument frecvent în a vorbi cu anchetatorii. Dar, în general, argumentele partid-line nu fac parte din lucrări teologice. Expozitii, rezumate, sondaje, liniile de partid-toate acestea sunt, în esenţă regurgitări de idei obţinute din alte surse. Acestea implică puţin gândire analitică sau critică. Dar astfel de gândire este exact ceea ce este necesar, în cazul în care hârtia este de a reprezenta un avans în cunoaştere bisericii.

 Integrarea între cercetare şi una de gândire proprie de creatie, atunci, este scopul-sau, mai degrabă un mijloc important pentru scopul final de edificare. Pentru a atinge acest scop, am de lucru în conformitate cu următoarele etape (mai mult sau mai puţin). 

1. Alege un subiect cu grijă, unul care va fi de ajutor la oameni, una pe care o pot ocupa în mod adecvat în timpul disponibil pentru tine şi în lungime de document pe care intenţionaţi să scrie (sau dimensiunea de prezentare nonwritten).


 2. Intelege surse. Textele Scriptura ar trebui să fie pe deplin exegeted. Cu alte surse, scriu, în general, în completă conturează din cele care sunt cele mai importante. Dacă eu sunt revizuirea o carte (la unele lungime, cel puţin), am sublinia, de obicei, întregul volum, care caută să înţeleagă exact structura de argumente, ceea ce se spune şi cum se spune. Aceste surse, care sunt mai puţin importante, care este, cele care vor fi menţionate doar în trecere sau de care doar porţiuni mici sunt de interes, pot fi tratate cu o intensitate proporţional mai puţin, dar teologul este responsabil de a face utilizarea corectă chiar din surse accidentale .

 3. Notaţi ceea ce aţi găsit interesant. După ce am contur la sursele mele, ma duc de obicei, înapoi şi le citesc din nou (merge mai repede a doua oară, pentru conturul ajută) pentru a descoperi lucruri care mă interesează. Eu scriu în jos (cu referinţe pagina), ceva care pare a fi deosebit de utilă, mai ales ceva rău, ceva confuz sau uimitoare, orice tidbit care ar putea adăuga condiment la scrisul meu. Acesta este începutul creativităţii teologice real (deşi creativitatea de un fel nu este în întregime lipsesc chiar de la etapele 1 -2)

4. Puneţi întrebări despre sursele dumneavoastră. Care este scopul autorului?La ce întrebări  încearcă el să răspundă, şi cum sa nu  răspunda? Încercaţi să parafrazati poziţia sa cea mai bună, după cum puteţi. Este poziţia clară? Analizaţi orice ambiguităţi. Ce spune cu privire la interpretarea cea mai bună? Pe cel mai rău? Pe cel mai probabil? Dacă vă veţi întâlni cu nimic deosebit de interesantă, adăugaţi-l la notele menţionate în pasul 3.

5. Formulati o perspectivă critică asupra surselor dumneavoastră. Cum le evaluăm? criterii de utilizare în conformitate cu apendicele 1-9 E. Nu trebuie să fie întotdeauna unele evaluare, pozitive sau negative, dacă nu ştiţi ce este bine sau rău despre sursa, nu puteţi face nici utilizarea responsabilă a acestuia. Cu un text biblic ca o sursă, desigur, evaluarea ar trebui să fie întotdeauna pozitiv. Cu alte texte, nu va fi, în general, unele element de evaluare negativă (a se vedea capitolul 7, E).

6. Organizaţi-vă notele în funcţie de subiectele de interes. Eu merg, în general, prin notele mele şi scriu tot ceea ce ma poartă asupra unui anumit subiect. Un computer poate fi de ajutor aici.

7. Adresaţi-vă, atunci, Ce vreau să spun audienţa mea, pe baza cercetărilor mele? Determina una sau mai multe puncte de care credeţi că cititorii, ascultătorii, telespectatorii (etc) ar trebui să ştie. Structura de prezentare ar trebui să fie pe deplin determinat de acest scop. Nu omite nimic din exterior.  Nu aveţi nevoie să-i spuneţi dumneavoastră tot ceea ce aţi învăţat  publicului. Aici sunt unele lucruri pe care le-ati putea alege să le faceti în acest moment.
(A) Puneţi întrebări. Uneori, o întrebare bine formulată poate fi edificatoare, chiar dacă teologul nu are nici un răspuns. Este bine pentru noi pentru a afla ceea ce este misterios, ceea ce este dincolo de înţelegerea noastră. (B) să analizeze un text teologic sau un grup de ele. Analiza nu este "expoziţia" (sus), doar "explicaţie". Acesta descrie de ce textul este organizat sau formulate într-un anumit mod, de fundal istoric, relaţiile sale cu alte texte, şi aşa mai departe.
(C) Comparaţi sau puneti in contrast două sau mai multe poziţii. Arată asemănările şi diferenţele lor.
(D) Elaborarea implicaţiile şi aplicaţii ale textelor.
(E) Suplimentare a textelor într-un fel.  Adăuga ceva la învăţătura lor despre care credeţi că este important. (F) critica-pozitive sau negative Oferta de evaluare.
(G) Prezent o combinaţie a celor de mai sus. Punct, desigur, trebuie să fie clare cu privire la exact ceea ce faci.  

8. Se auto-critice. Înainte şi în timpul scrisul tău, să anticipeze obiecţiunile. Dacă sunteţi critica Barth, imagina Barth caută peste umăr, citind manuscrisul dumneavoastră, oferindu-reacţiile lui. Acest punct este crucial. O atitudine cu adevărat de auto-critic te poate salva de la neclaritate şi argumente nesănătoase. Se vor menţine, de asemenea, tu de la aroganţă şi nejustificate dogmatismul-defecte comune tuturor teologie (liberale, precum şi conservatoare).   Nu ezita să spun "probabil" sau chiar "nu ştiu", atunci când în funcţie de împrejurări. Auto-critica, de asemenea, vă va face mai mult "profund." Pentru adesea-poate-de obicei, este obiecţii că ne obligă să regândim poziţiile noastre, pentru a obţine dincolo de ideile noastre superficiale, pentru a lupta cu problemele cu adevărat profund teologice.  Pe măsură ce anticipa obiecţii cu privire la răspunsurile la obiecţii cu privire la răspunsurile dumneavoastră, şi aşa mai departe, veţi găsi-va ca fiind împins irezistibil în tărâmul de "întrebări dificile," profunzimile teologice. 

In auto-critica folosirea creativă a imaginaţiei teologice este extrem de important. Păstraţi intrebari, cum ar fi acestea.
(A) Pot lua ideea sursă meu într-un sens mai favorabil? O mai puţin favorabil?
(B) Are ideea mea oferi singura scăpare din dificultate, sau există alţii?
(C) În încercarea de a scăpa de la o extremă rău, am în pericol de a cădea într-o rău diferite pe partea cealaltă?
(D) Pot să mă gândesc la unele contra-exemple la generalizări meu?
(E) Trebuie sa clarifice concepte meu, ca nu cumva să fi înţeles greşit?
(F) Va concluzia mea să fie controversat şi prin urmare, necesită argument mai mult decât am avut planificat?

9. Decide cu privire la o audienţă. Copii de o anumită vârstă? Necredincioşi? Noi creştinii? Educat? Needucat? Teologic instruiţi? Professional cărturari? Americani? Alte naţiuni? Publicul ales va avea un efect mare asupra formatul şi stilul de prezentare.

10. Decide pe un format şi stil. Din nou, flexibilitatea este important. Luaţi în considerare diferitele posibilităţi: (a) lucrare de cercetare academică,
(b) predică,
(c) poezie formă de dialog (valoroase pentru mai multe motive, nu cel pe care-l incurajeaza sa fie mai mult auto-critice),
(d) drama,
(e) ,
(f) fantezie,
(g) alegorie,
(h) mixed media,
(i) popular articol. Există multe altele.

11. Produceţi-vă formularea pe hârtie sau de a folosi orice mijloc pe care o alegeţi. Conturarea prealabil este util, dar eu, în general, mă găsesc în schimbare conturul cum am vedea unde textul pare a fi cel mai natural să meargă. Mai util este rescrierea. Un cuvânt-procesor pot fi extrem de util în acest moment. Dacă aveţi probleme cu structura teză, punctul organizare, şi aşa mai departe, este adesea util să citiţi munca ta cu voce tare, de preferinţă la altcineva.
Forţa de tracţiune nu ar trebui să fie un rezumat al dumneavoastră de cercetare (care ar fi o "expozitiv", hârtie), dar dvs. de răspuns propriul creative la dumneavoastră de cercetare. Nu cheltui zece pagini în expoziţie şi doar unul din evaluare sau analiză. Includ numai expunere suficient pentru a explica şi justifica concluziile proprii. Toată lucrarea ar trebui să fie undergirded cu rugăciune.

Am văzut importanţa de lucru suverane a lui Dumnezeu la succesul de teologie şi apologetică. Cine altcineva poate aduce cu privire la cunoaşterea lui Dumnezeu, dar Dumnezeu însuşi?

Folosit cu permisiunea de P & R Publishing, Doctrina Cunoaşterea lui Dumnezeu, Ioan M. Frame (Phillipsburg, NJ: 1987), "Cum se scrie o lucrare teologică," 371-374. Materialele sunt, nu pentru a fi distribuite în alte locaţii Web pentru regăsire, publicat în alte medii, sau reflectate la alte site-uri, fără permisiunea de P & R Publishing.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu